Veelgestelde vragen

Vind hieronder het antwoord op jouw vraag

Alle vragen per onderwerp

Je kunt de materialen verpakken zoals aangegeven in de instructies. Zorg dat je alles in de bijgeleverde verzendenvelop stopt. Hier staat het adres al op en hoef je géén postzegel op te plakken. Je kunt de envelop vervolgens in een brievenbus doen. Bij temperaturen boven de 25°C of onder de -10°C kun je de envelop in een brievenbus in het postkantoor of bij PostNL locatie in een supermarkt of winkel doen. Je hoeft de envelop niet aan te melden als pakketpost!

Om je afspraak te wijzigen, ga je in je account via ‘Terug naar dashboard’ en vervolgens links in het menu naar ‘Afspraken’ en klik op ‘Ga naar afspraken’. Klik hierna op ‘Kies’ bij ‘Wijzig afspraak’ om je afspraak te wijzigen. Als dit niet lukt, kun je een mailtje sturen naar onze servicedesk via info@persoonlijkegezondheidscheck.nl.

Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je afspraak. Ook krijg je de dag van tevoren nog een herinnering. Heb je geen bevestiging ontvangen? Ga dan in je account via het Menu naar ‘Lichamelijke Testen’ en vervolgens naar ‘Afspraken’ om een afspraak te maken.

Je kunt alleen een afspraak maken bij een checkpoint als je werkgever dit aanbiedt. Als er een checkpoint wordt aangeboden, word je hierover geïnformeerd. Er zijn twee typen checkpoint: met afspraak en zonder afspraak, de inloopcheckpoints. Voor de checkpoints op afspraak kun je een afspraak maken in jouw online gezondheidsomgeving. Ga links het Menu naar ‘Afspraken’. Hier kun je zelf je afspraak inplannen op de momenten die nog beschikbaar zijn. Voor de inloopcheckpoints hoef je geen afspraak te maken en kun je binnenlopen op de tijdstippen dat er iemand van de Persoonlijke Gezondheidscheck aanwezig is op jouw werklocatie. Over de tijdstippen wordt je per mail geïnformeerd.

Afhankelijk van de afspraken die jouw werkgever/verzekeraar met de Persoonlijke Gezondheidscheck heeft gemaakt, kun je wel of geen nieuwe checkbox aanvragen voor het opnieuw uitvoeren van de vingerprik en eventuele urinetest. Geef dit aan in je account onder Vingerprik bij Lichamelijke testen door op de knop ‘Vraag een nieuwe checkbox aan’ te klikken. Onze ServiceDesk zal dan contact met je opnemen voor het mogelijk ontvangen van een nieuwe checkbox. Als je twijfelt, je hebt al eerder een tweede checkbox ontvangen, of je wilt geen nieuwe checkbox ontvangen, mail dan naar info@persoonlijkegezondheidscheck.nl. Wij kunnen dan een Gezondheidsrapport voor je maken op basis van de vragenlijst en lichamelijke testen.

Helaas is dit geen optie. Het afnemen van bloed bij de huisarts of specialist wordt niet vanuit de Persoonlijke Gezondheidscheck vergoed. Enkel de checkbox met thuistesten dien je zelf thuis uit te voeren vallen onder de Persoonlijke Gezondheidscheck. Wij kunnen eerder gemeten waarden tot drie maanden geleden wel verwerken (indien compleet), maar ontvangen deze niet automatisch van een andere zorgprofessional.

Mocht je bij de huisarts precies de waarden hebben laten onderzoeken die wij nodig hebben om jouw resultaten op te laten maken, dan kun je de uitslagen opvragen en naar ons sturen. Je hoeft dan niet de testen thuis uit te voeren en op te sturen, maar alleen als alle waarden minder dan drie maanden geleden zijn gemeten. Stuur een mail het liefst vlak voor of vlak nadat je de vragenlijst hebt afgerond, zodat wij de verzending van je checkbox kunnen annuleren. Neem contact op met de ServiceDesk door een mail te sturen naar info@persoonlijkegezondheidscheck.nl.

Je kunt er ook voor kiezen om de checkbox wel te ontvangen en de testen zelf uit te voeren en opnieuw een uitslag te ontvangen. Je hoeft dan geen actie te ondernemen, behalve het uitvoeren van de testen.

In het urinemonster analyseert het laboratorium de volgende waarden:

  • Albumine
  • Kreatinine

Ieder bloedmonster wordt op de volgende waarden onderzocht:

  • Totaal cholesterol
  • LDL cholesterol
  • HDL cholesterol
  • Triglyceriden
  • HbA1c

Wanneer je de urinemodule hebt toegevoegd, wordt je bloed ook gecontroleerd op:

  • Kreatinine

Als je vitamine D aan je account hebt gekoppeld wordt je bloed ook gecontroleerd op:

  • Vitamine D

Je ontvangt binnen 5 werkdagen na het afronden van de vragenlijst je checkbox. Als je een bloeddrukmeter besteld hebt, kun je je pakket volgen via de PostNL Track and Trace code die je ontvangt. Als je het pakket na 5 werkdagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met info@persoonlijkegezondheidscheck.nl. De ServiceDesk zoekt uit waarom je nog geen checkbox hebt ontvangen en zorgt dat er zo snel mogelijk een in je brievenbus zit.